Practice Your English – Shot Clock

Photo by Veri Ivanova on Unsplash

At TJ English Golf we believe in the cliché of “practice makes perfect“. Therefore, every once in a while, we ask you to do some exercises and we will give you feedback. The level of this class C1.

The Shot Clock

Slow play is becoming an important discussion in golf recently. It frustrates players and even the professionals. So, what can be done about it. Well, The European Tour is now experimenting with solutions and one of those is the shot clock. Players have 40 seconds to make their shot, if they don’t, an extra stroke is added to their total.

In amateur golf the discussion is hot as well. I myself always try to keep up the pace but, since I have a low handicap, I might not be the fastest player myself. I am aware of this and I’m working on it.

Reading and Questions

The questions are based on an article that you can find by clicking here. The answers you may find at the bottom of this article.

  • Describe the reviews that were given (please, don’t just copy)
  • How was the shot clock enforced during the tournament?
  • What was an unexpected extra result of the shot clock?
  • Explain the reactions of the American players
  • Did players actually use all the time needed?

Your Ideas

So, as mentioned, slow play is a topic that is being discussed. I would like your opinion on the topic now. Do you encounter it on the course, do you think the pros should set the example by not playing slow? Are you maybe even a slow player.

Send us an email explaining in about 150 words your ideas on the questions above. Send it to info@tjenglishgolf.es with the subject “Practice Your English – Shot Clock” and we will respond as soon as possible with feedback on your writing.

Answers

  • Rave reviews meaning extremely enthusiastic
  • Players would receive a penalty shot if passing the 40 seconds
  • Scores actually went down compared to last year.
  • Your own answers
  • No, they didn’t. Often they hit the ball before the clock hit 30 seconds.

Practicar inglés con Exposición

eric-nopanen-208576-unsplash

Hace un par de meses hablé con un amigo mío que tiene tropecientos de años de experiencia dando clases de inglés. Nos gusta intercambiar ideas para ayudar a nuestros alumnos y me dio una idea que me pareció bastante interesante y al mismo tiempo, cuando lo explicó, lógico. En este artículo me gustaría compartirlo con ustedes.

Utilidad de la exposición

Exposición simplemente es una forma distinta de decir “inmersión”. Estoy seguro que ha escuchado de su profesor, o de su academia, la idea de la inmersión en el idioma. “Es una muy buena forma de aprender un idioma.” Nuestra experiencia es que da un empujón importante a su aprendizaje del inglés. Y bueno, no es por nada que nosotros en TJ English Golf ofrecemos cursos de este estilo para ayudarle a aprender el idioma también. E incluso, nuestras clases semanales están basadas en la misma idea.

Una parte importante de la inmersión es que no solo tiene que usar el inglés, también está expuesta de forma pasiva a él y en eso está la clave: La pasividad. Aquí es importante clarificar lo siguiente: Hay cuatro destrezas en un idioma, hablar, escuchar, leer y escribir. Las de hablar y escribir los llamamos activas y las de escuchar y leer pasivas. No obstante, no me refiero a “pasiva” en este sentido. Refiero a que no se ponga a practicar activamente el idioma. Estar inmerso en él sin tener que usarlo conscientemente. Me gusta decir por eso, oír. Por favor, toma nota de que he escrito oír, no escuchar.

Sé que quizás no está muy claro, por favor, sigue leyendo, se lo voy a explicar mejor.

Oír versus escuchar

¿Me puede explicar por favor que quiere decir con oír?

Entre los verbos oírescuchar existe una diferencia importante que es la de prestar atención. Normalmente escuchamos la radio. Así nos lo enseña el español y así lo determina la gramática. Escuchar significa prestar atención, oír no incluye atención. Lo primero es algo activo, lo segundo es pasivo. Y es eso de lo que estoy hablando aquí. Nos gustaría que empezara a oír el idioma que quiere aprender, sin prestar atención.

Cuando era niño

Una cosa que me parece interesante en este contexto, es que usted tuvo clases de español antes de poder hablarlo.  Simplemente empezó a copiar a sus padres y/u otras personas en su alrededor que hablaron el español. En primaria se lo han mejorado, expandido etc. ¿Porque no lo podría hacerlo con el inglés? Sí, sería algo al revés que seguro que haya tenido sus clases de inglés en el pasado.  No obstante, de niño aprendió diferenciar entonación, ritmo y sonidos por inmersión. Repito, las personas en su alrededor se encargaron de eso.

Investigación

En internet encontré varias referencias (primero y segundo) a estudios que demuestran que funciona. En uno de los estudios refieren a hispano hablantes estudiando vasco, y resulta que, los que además de estudiarlo también oían la radio mejoran el oído más rápido que los que solo practican los sonidos del idioma hablando. Algo parecido pasó con los inglés parlantes estudiando hindi y tailandés.

No olvide las clases y el trabajo

Naturalmente, si ahora tiene clases, no estoy diciendo que las puede dejar. Las clases siguen siendo muy importantes para mejorar su uso de la gramática y para expandir su vocabulario. No lo dude. Además, tiene que trabajar el idioma. No se aprende solo a través de la exposición. He conocido personas que han pasado mucho tiempo en el extranjero y durante ese tiempo nada mas han tratado con personas de habla española, ahora tampoco hablan el otro idioma. Se tiene que poner de su parte y practicar el idioma de verdad.

Ahora usted

Ya le hemos explicado la teoría. Ahora quiero invitarle a poner la información en práctica. Haciendo las cosas diarias en casa, ponga la televisión o la radio en inglés. No hace falta prestar atención. Téngalo como ruido de fondo mientras haga lo que tenga que hacer. ¿Lo puede hacer durante el trabajo? Entonces, ¿porque no usa cascos y tiene el sonido en el fondo?

I hope this helps you a bit and I wish you good luck. Until the next article:

DON’T FORGET TO PRACTICE

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Su acento, lo cambia o no

Durante mis años como profesor de inglés, el acento ha sido un tema del cual muchos de mis alumnos han querido hablar. Que no les gusta tenerlo, que es muy fuerte, que es malo tenerlo. Lo he escuchado todo y, lo gracioso es que, lo entiendo. Queremos sonar todos auténticos, como un inglés o americano. Pero, al darnos cuenta de esto, a mi como profesor me toca preguntarle, ¿cual es el acento que le gustaría tener? Quiere hablar con un acento “General American”, “the Queen’s English”, “Texan” o quizás incluso “Sudafricano”. Hay muchos diferentes acento que puede escoger y no es fácil aprenderlo.

Entonces, ¿es verdad que queremos sonar como un ingles parlante nativo? Además, ¿hace falta? En este artículo quisiera compartir mis ideas alrededor de los acentos y hasta que punto usted lo debería de aprender.

Su acento español

Primero, démosnos cuenta que, si lee este artículo, es probable que es nativo español. Al hablar español, habla su acento también. Puede que sea andaluz, madrileño, gallego o, mejicano. Y la gran mayoría de los hispano hablantes que conozco, siente orgullo por su acento porque así la gente reconoce de donde es. Si usted siente orgullo por su acento, ¿porque no por el acento que tiene hablando inglés?

Además, Antonio Banderas, cuando habla inglés tiene un acento maravilloso, ¡español!. ¿Y que tal Sofía Vergara? Ella tampoco ha perdió su acento. Por no hablar de Arnold Schwarzenegger. Quien no recuerda su “I’ll be back” con acento alemán. Si ellos pueden, ¿porque no usted?.

Demasiado fuerte

“Ya, pero suena fatal mi acento, es muy fuerte”. Ok, ahora tenemos un tema. Me puede, por favor, definir “fuerte”. El acento de Sofía Vergara es fuerte, sin duda. No creo que esta sea la gran pregunta. La gran pregunta que nos tenemos que hacer es: “¿me entiende mi interlocutor?” Si la respuesta es un rotundo “sí”, entonces no hay problema. A los tres actores anteriormente mencionados, los entiende todo el mundo, sino, no se hubieron hecho así de famosos, me parece. No obstante, tienen su acento muy marcado y por ello, todo el mundo sabe de donde son.

En cuanto tiene que responder que “no”, ahí cambia la situación. Hay una diferencia entre un acento fuerte y no ser entendible. Pero lo mismo me ha pasado con gente de Andalucía (lo siento de verdad). Me ha pasado que me tenían que explicar que “Eré” se llama “Jerez de la Frontera”. Y si, a la pobre se lo he preguntado cuatro veces antes que me dijo “Jerez de la Frontera”.

Entonces, si su interlocutor no entiende lo que dice, por su acento, ahí es donde tiene que cambiar cosas y, en mi opinión, es entonces que debe de buscarse alguien que le puede ayudar con su forma de hablar. Por si se come demasiadas letras, quizás habla muy rápido, etc.

Además, no podemos olvidar que todo el mundo habla con acento. El inglés de los ingleses no existe. El inglés que siempre ha escuchado en los recordings durante sus clases podría ser “Received Pronunciation”. Pero antes de llamarlo “el inglés de los ingleses”, solo 3% de la población lo habló en 1974 (Wikipedia).

Own Your Accent

“To own it” significa que te sientes orgulloso de algo. Por ejemplo, “my hair is terrible today. But it’s mine, I love it and I will own it”. Los tres actores anteriormente mencionados lo han hecho, ¿porque usted no? Yo mismo mezclo acentos y me encanta. Es parte de quien soy y mientras tanto, la gente me entiende.

Y por si acaso aún no está de acuerdo conmigo, ¡po, ancabuela!

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DON’T FORGET TO PRACTICE

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¿Cómo se dice…?

Aprender un idioma es un proceso que toma tiempo. Obviamente recibir clases es una parte del proceso. Tener un profesor que le enseña palabras nuevas, la gramática, etc. Otra parte importante del proceso es hacer preguntas. Siempre tenemos dudas de diferentes palabras, o no recordamos como expresar ideas. También puede ser que estamos hablando y nos da la curiosidad. Además, haciendo preguntas, toma parte activa en el desarrollo de su idioma.

Durante nuestras clases, una de las ideas más importantes es que usted hable de inglés, el idioma que está aprendiendo. También se puede decir que le prohibimos usar el castellano, o el idioma que sea su lengua materna. Sin embargo, es frecuente que escucha “¡Ay!, ¿cómo se dice…?” Pues, no está permitido. Pero, al decirlo, si que aplican una frase que es clave dentro del aprendizaje de los idiomas, yo mismo las he aplicado y estoy seguro que en el futuro la seguiré usando.

¿Hay más? ¡Claro que hay más! Pero se lo quiero enseñar en inglés, no en español. Nosotros, obviamente, somos una academia que enseña el inglés.

  • How do you say… [aquí la palabra que quiere saber]? – ¿cómo se dice…? La más sencilla y la más usada durante nuestras clases. Por favor, usadla, pero no en español.
  • What is…? – ¿Qué es…? Parecida. No hace falta nada más que apuntar a lo que quiere saber.
  • What does that mean? – ¿Qué significa? Es al revés. Ha escuchado algo y no sabe o no está seguro que es. Ponga en uso esta frase y su interlocutor puede responder con una explicación de lo que ha dicho.

Espero que le resulten útiles estas tres frases que, según nuestra experiencia, son clave para ser activo un su aprendizaje del idioma (y no solo el inglés).

 

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DON’T FORGET TO PRACTICE

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Oferta de Verano

Está en camino el verano. El tiempo ya se está mejorando mucho, pronto empiezan las horas intensivas y además las vacaciones. ¿Qué hacer con todo este tiempo extra?

¿Porque no lo aprovecha para practicar el inglés!

En TJ Enlgish Golf le queremos ayudar a realizarlo con la oferta del Bono de 10 de Verano. ¡10 Horas de clase de inglés jugando al golf por tan sólo 89,99€!

Si quiere recibir más información, póngase en contacto con nosotros en info@tjenglishgolf.es

Practice Your English – The Home of Golf

Picture from Links Golf St Andrews

At TJ English Golf we believe in the cliché of “practice makes perfect“. Therefore, every once in a while, we ask you to do some exercises and we will give you feedback. The level of this class C1 (with a great Scottish accent).

The Home of Golf

St. Andrews. Who would not like to play that golf course, we definitely would. Maybe you are lucky enough to play there this summer. Therefore, we would like to share with you this video: A five minute guide to St. Andrews and what to do there.

Watching and Questions

The questions below are based on the video which you may find by clicking here. The answers can be found at the bottom of the article.

  • How many golf courses are there at St. Andrews?
  • Which is the most famous golf club at St. Andrews?
  • When was the St. Andrews Ladies Putting Club founded?
  • Which is the courses at St. Andrews are the easiest to play on?
  • Which sea is mentioned as being close to the town?
  • How far back does golf go at St. Andrews?
  • Why was there a new trophy created?
  • Which famous couple met at the University?

Your Ideas

Would you like to play at St. Andrews?
Record a speech of about 2 minutes on your ideas of the St. Andrews golf courses and send it to us at info@tjenglishgolf.es with the subject line “Practice your English – The Home of Golf” and we will respond as soon as possible.

 

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DON’T FORGET TO PRACTICE

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Answers

  • There are 7 golf courses, the most famous being the Old Course.
  • The Royal and Ancient Golf Club of St. Andrews.
  • It was founded in 1867
  • The Old Course, as the other ones are almost never available.
  • It goes back to the 14 hundreds.
  • The former one was given to Tom Morris as he won the Open three times in a row.
  • Future King and Queen William and Kate.

I’m Too Tired

Photo by Massimo Sartirana on Unsplash

As an English teacher, I love the interaction with you, my students, on a weekly basis. It gives me energy and, I have to be honest, pleasure.

What I probably shouldn’t tell you, but I will anyway, is that I love to watch you struggle: finding the right words, the right structure, but mostly, the psychological and physical aspects of your fight. This is because I believe these may be the most difficult to overcome. Especially at the beginning.

Here are two “complaints” I especially love, because they are so common and they even happened to me.

I’m Too Tired

You are tired during class, yup, it happened to us all. Speaking a different language takes energy; speaking a foreign language for an extended period takes a lot of energy. How do I know? I live in Spain and I am a foreigner. I love it when people ask me: “have you no idea how difficult it is to speak English for so long time?” (Mistake is on purpose). My response? “What do you think.” and no, it’s not a question, it’s a confirmation. I live in a country that is not mine, where I don’t speak any of my native languages, so… “Yes, but you speak perfect Spanish, it’s easy for you.” This is a typical response many give to many similar topics. And let’s be clear, I did not wake up one morning and speak Spanish like this.

The bottom line is that it is normal to be tired. It doesn’t matter how much you speak the language you’re learning. I have called my mother often enough complaining about not wanting to speak any more Spanish. I even called and realise I didn’t want to speak any language. I had my moments during business meetings where my brain just stopped working and I had to stop, and I’ve seen this happen to other people as well. They are just saturated.

Here’s another cliche for you: it’s not easy, but anything worth doing is not easy. It takes time and you will build up your stamina. You don’t expect to break 100 (golf related) without any practice do you?

Estoy Espeso

I know, you’re not able to find the words you want to use. But also here, I will need to employ some cliches: you will not speak English like me in 5 minutes. Practice, practice and more importantly: practice. “Ya, pero, es que no me salen las palabras”. Of course, and that is completely normal. If you don’t use your car for some months, it will also have some problems starting up. Would you expect anything else from your car? Then why do you expect that from your English.

Language doesn’t only need practice, it also needs maintenance. It will get rusty (yes, we say the same thing in English) if you don’t use it for a longer time and then, you need to find the words again, even if, probably, you understand everything you hear around you. Again, I have the same experiences. Sometimes it is not easy for me to find the words I would like to use and, frankly, my German is a disaster. But then again, I haven’t used it in ages.

There is, however, another skill that you need to be able to use in these situations, which is to go around these words. Being able to explain what you want to say, without loosing too much of your fluency.

This article is not based on scientific evidence, it is based on my experience as a language learner and teacher.

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DON’T FORGET TO PRACTICE

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Practice You English – Open de España

Open de España John Rahm

Picture from elpais.com

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The Open de España

More than a week has past since John Rahm won the Open de España in a magnificent manner. Everyone on the golf world, in Spain, spoke about the tournament while it was being played and I know many who went to the golf course. A shame I was busy playing golf my self (yes, I am being sarcastic).

I thought you would enjoy some exercises about the Open de España.

Reading and Questions

The questions below are based on the article by ThoughtCo which you may find by clicking here. The answers can be found at the bottom of the article.

  • The runner-up was Paule Dunne, therefore, his final position was?
  • What is the oldest record set for the tournament, as mentioned in the article?
  • Why is Antonio Garrido the first winner in the European Tour’s history?
  • Why was Miguel Angel Jimenez’s victory in 2014 important?

Your Opinion

As mentioned at the beginning of the article, many we excited about the tournament being played, especially that is was so close to Madrid. Did you go? And what’s next?
Write us your ideas in about 100 words and send them to us at info@tjenglishgolf.es with the subject line “Practice your English – Open de España” and we will respond as soon as possible.

 

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Answers

  • He was second. The second position is called “runner-up”.
  • The golfer with the most wins, Angel de la Torre.
  • Because the Spanish Open was the first ever European Tour tournament played, and he won, in 1972.
  • He was 50 years old, setting a record for the older ever European Tour winner and being the first to do so in his 50’s.

Abbreviations

 In this blog, and video, we will talk about abbreviations which we may find at work.

ASAP

As soon as possible. This means that things need to get done as soon as possible.
How to use it: Get it done ASAP!

N/A

Not applicable. I have very little to add actually.
How to use it: Do you have an example sentence? N/A.

FYI

For your information. We use this to inform people on something.
How to use it: FYI, I made the putt.

BTW

By the way. I would use this when I would like to add some information or digress for a moment.
How to use it: BTW, I scored PAR.

EOD

End of day. You can use this when you need to refer to something at the end of the (working) day, maybe something needs to be done by then.
I will send you the quotation before EOD.

COB

Closing of business. Similar to EOD and used in the same way as well.

COD

Cash on delivery. This is used in regard to financial transactions. The payment will be made when the delivery of the ordered goods has been made.
How to use it: We can wait with the payment, it’s COD.

TBD

To be decided. You need to think a little bit about what you want to do with the issue at hand. I use it on my website as well.
How to use it: Golf course for the next Special, TBD.

RSVP

Réspondez S’il Vous Plaît. It’s actually French, as you may have noticed.It means, please respond. Typically you will find this on invitations to events and it is correct to actually respond.
How to use it: If you want to participate in the tournament, RSVP.

I hope this helps you a bit and I wish you good luck. Until the next article:

DON’T FORGET TO PRACTICE

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Sound better, avoid “very”

Nowadays, the word “very” is widely used. It is, however, simple to use and, in my opinion, boring and lazy. You are not very tired, you are exhausted. You are not very cold, you are freezing. You are not very intelligent, you are brilliant.

Using different vocabulary will mage you sound brilliant and that should be something to strive for. So, have a look at the infografic, study the words and improve your English.

Of course, you can find the video we shot by clicking here.

I hope this helps you a bit and I wish you good luck. Until the next article:

DON’T FORGET TO PRACTICE

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